Begroting 2007

zaterdag 21 oktober 2006 19:43

Onlangs is de begroting gepresenteerd. De fractie van de ChristenUnie maakt zich ernstig zorgen over de begroting. Hierbij willen we u graag deelgenoot maken van onze vragen t.o.v de begroting.

Enige tijd gelden kreeg de raad de ontwerpbegroting van het College van B en W. De procedure van behandeling is als volgt: In de commissievergadering van 12 oktober hebben burgers en instanties de mogelijk om hun visie te geven op de begroting dan wel vragen te stellen. Hiervan is gebruik gemaakt door de Vereniging van Eigenaren Oosterduinen en de Stichting Hospice te Assen.

Vervolgens heeft de raad tot 20 oktober 12.00 uur de gelegenheid het college schriftelijke vragen te stellen voer de begroting. Het gaat hierbij om politieke vragen. De technische vragen kan men voor die tijd stellen aan de betreffende ambtenaren.

Het college heeft enkele weken de tijd op deze vragen te reageren. Vervolgens krijgt de raad de gelegenheid om haar definitieve zienswijze op de begroting kenbaar te maken via de Algemene Beschouwingen. Deze beschouwingen worden gehouden tijdens een extra raadsvergadering op maandag 13 november. Deze vergadering begint om 14.00 uur.

De fractie van de ChristenUnie maakt zich ernstig zorgen over de begroting. Mogelijke meevallers worden door het College uitvergroot en reeds als meevaller ingeboekt nog voor het gerealiseerd is, tegenvallers worden geminimaliseerd en zo komt men tot een sluitende begroting.

De fractie van de ChristenUnie heeft het College een aantal vragen gesteld die u het volgende nieuwsbericht vindt. Wij wachten de beantwoording door het College af waarna wij definitief ons standpunt over de begroting bepalen en deze in onze Algemene Beschouwingen zullen verwoorden.

Reacties op 'Begroting 2007'