Lijsttrekker Tjisse Stelpstra verbijsterd door uitspraken Buma

BUMAzaterdag 14 maart 2015

“Ik heb het een paar keer na moeten lezen voordat ik het geloofde” aldus Tjisse Stelpstra, lijsttrekker van de ChristenUnie in Drenthe. “Maar het staat er echt: Buma vindt het behoud van de kazerne in Assen niet belangrijk. Ik snap niet hoe je zo achteloos over het behoud van 1400 banen voor onze regio kunt praten".

Hij reageert op een interview met landelijk CDA-leider Buma in de regionale pers. In dat interview zegt Buma: “Een kazerne redden in Assen, zoals de ChristenUnie deed, is voor mij een krent uit een pap die ik niet wil eten”.

Tjisse Stelpstra: “Ik ben erg benieuwd hoe onze provinciale fractie van het CDA deze uitspraak ontvangt. Als ChristenUnie hebben we ons lokaal, provinciaal en landelijk hard gemaakt voor het behoud van de kazerne om zo het verlies van 1400 banen te voorkomen. Dat resultaat hebben we door constructieve samenwerking op veel fronten kunnen bereiken. Dit benoemen als een krent uit een pap geeft weinig blijk van respect voor al die 1400 mensen die dankzij deze kazerne hun baan konden behouden. Dan heb je wel wat uit te leggen, ook in onze provincie.”

Archief > 2015 > maart