CHRISTENUNIE STELT VRAGEN OVER MUIZENPLAAG

Muizenplaagdinsdag 17 februari 2015

De ChristenUnie in Provinciale Staten van Drenthe vraagt het college hoe het zit met een eventuele muizenplaag in Drenthe.

In Friesland is op dit moment sprake van een ernstige muizenplaag. Met name boeren ondervinden hier hinder van en er is sprake van schade. De ChristenUnie in Drenthe wil graag weten of er in Drenthe ook maatregelen worden genomen in verband met een mogelijke uitwas van deze plaag naar Drenthe.

Fractievoorzitter Tjisse Stelpstra zegt hierover: “Muizen trekken zich niets aan van provinciegrenzen. Vanuit Friesland weten we dat er sprake is van een ernstig probleem. Dit kan ook Drenthe gaan treffen. We weten dat er al meldingen binnen zijn gekomen bij de LTO. We willen graag weten hoe onze boeren in Drenthe die met dit probleem te maken krijgen ondersteund worden en waar ze terecht kunnen.”

Vandaag heeft Tjisse Stelpstra hierover vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten over dit onderwerp.

Klik hier voor de schriftelijke vragen

Archief > 2015 > februari