Gemeentebelangen, PvdA, CDA en ChristenUnie spreken intentie voor coalitie uit

samenwerkenzaterdag 05 april 2014 13:20

Gemeentebelangen Noordenveld maakt bekend dat er een voorlopig besluit is genomen ten aanzien van de te vormen coalitie voor de Gemeente Noordenveld. Gemeentebelangen, PvdA, CDA en de ChristenUnie hebben de intentie uitgesproken om de komende 4 jaar de coalitie te vormen.

De komende weken zal er worden gewerkt aan de samenstelling van een bestuursprogramma. Naar verwachting zal het nieuwe College van B&W binnen afzienbare tijd kunnen worden geïnstalleerd. Naast burgemeester Van der Laan zal het College worden gevormd door vier wethouders. Naast de heren Alssema (CDA/ChristenUnie), Wekema (PvdA) en Auwema (Gemeentebelangen) hoopt Gemeentebelangen op korte termijn een tweede wethouderskandidaat te kunnen presenteren.

De keus voor de beoogde coalitie vormt de uitkomst van intensieve, maar zeker ook plezierige gesprekken die het onderhandelingsteam van Gemeentebelangen heeft gevoerd met alle partijen in de raad van Noordenveld. Naast inhoudelijke verschillen vormden onder andere de invulling van de wethouderspositie en de samenwerking in de afgelopen jaren de reden van deze keus.

Met de keuze voor deze coalitie en dit college denkt Gemeentebelangen een slagvaardig team op de been te kunnen brengen, dat in staat mag worden geacht om de Gemeente Noordenveld de komende 4 jaar op een goede wijze te besturen.

Duidelijk is geworden dat de rol van de ChristenUnie een volwaardige is. In sommige gemeenten zie je dat de ChristenUnie een zogenaamde gedoogpartij is. Een partij die het college steunt maar in feite niets heeft in te brengen. Een dergelijke rol is in Noordenveld niet aan de orde geweest. Ook het CDA hecht er aan dat de ChristenUnie wederom volwaardig meedraait. Vol vertrouwen op God en met goede moed gaan wij de komende tijd tegemoet.

Reacties op 'Gemeentebelangen, PvdA, CDA en ChristenUnie spreken intentie voor coalitie uit'