Werkbezoek Leeuwarden

Werkbezoek Leeuwardendinsdag 08 november 2011

Op 3 november gingen Tjisse Stelpstra en Margriet Stijkel op werkbezoek naar Leeuwarden. Hier vond een ontmoeting plaats tussen de Provinciale ChristenUnie fractie- en statenleden van Friesland, Groningen en Drenthe. Deze bijeenkomst wordt één keer per jaar georganiseerd op wisselende plaatsen. Dit keer was Friesland de plek van ontmoeting.

Een aantal onderwerpen kwamen voorbij zoals de krimp, waar zeker in het Noorden veel aandacht voor is. Er werd gesproken over hoe  het met de demografische ontwikkelingen is en hoe staat het met de woon- en leefbaarheid. Daarnaast over hoe we de MKB kunnen stimuleren in het Noorden.

Het was goed de collega’s van de andere provincies te ontmoeten. Afgesproken werd dat er meer aandacht zal zijn voor het elkaar op de hoogte houden van de onderwerpen die er zijn zodat we elkaar als ChristenUnie fractie- en statenleden kunnen ondersteunen en meedenken. In het jaar 2012 zal het in Drenthe georganiseerd worden.

Gea Hendriks

Archief > 2011 > november