Nogmaals: De Voedselbank

vrijdag 30 november 2007 19:00

Een dezer dagen kregen we van de voedselbank een brief. Daarin werden we bedankt voor de inzet in de gemeenteraad ten behoeve van de voedselbank en voor de bijdrage die zowel fractieleden van ChristenUnie als CDA hebben geleverd.  Verder deelde de Voedselbank mee dat door alle publiciteit die er rondom dit onderwerp is gevoerd men voorlopig uit de financiële problemen is. Niet alleen de ChristenUnie en de CDA fractie hebben een gift gestort maar ook diverse kerkelijke gemeenten en particulieren hebben een bijdrage overgemaakt. En daarnaast heeft een ondernemer uit de gemeente een bedrag van € 1500 overgemaakt. Men ervaart het als hartverwarmend dat de voedselbank binnen de gemeente zo leeft. In december zal er in de gemeenten Noordenveld en Leek weer een kerstpakkettenactie voor de doelgroep worden gehouden.

Als fracties van ChristenUnie, CDA en GroenLinks kunnen we met tevredenheid terugzien op de actie die we hebben gevoerd. Blijft natuurlijk wel het onbehaaglijke gevoel over dat bij de meerderheid van de gemeenteraad dit gevoel voor de voedselbank niet aanwezig is. Maar misschien komt men nog eens tot andere gedachten.

Reacties op 'Nogmaals: De Voedselbank'