16 september: Congres Ambitie en Dienstbaarheid

vrijdag 14 juli 2006 12:05

Graag nodigt Inclusief u uit voor het congres Ambitie en Dienstbaarheid op zaterdagmiddag

16 september 2006 in de Evangelische Hogeschool, Drentsestraat 1 te Amersfoort. Toegang is gratis.

Dit congres is speciaal voor vrouwen bedoeld, maar ook mannen zijn van harte welkom.

Uit het onderzoek naar vrouwenparticipatie in de ChristenUnie blijkt dat vrouwen twee keer zo vaak als mannen aangeven niet voldoende kennis, vaardigheden en ervaring te hebben voor het bekleden van een vertegenwoordigende functie. Maar wat vrouwen belangrijk vinden in een politicus is niet datgene waarin ze zich tekort voelen schieten. Als ze aan zichzelf de eisen stellen die ze aan politici stellen, zouden veel meer vrouwen politiek actief worden.

Programma:

13:00 Opening
13:15 Roel Kuiper (historicus) en Marja Jager (onderzoeker samenlevingsvraagstukken):
Hoe leiden de verschillen tussen mannen en vrouwen binnen de ChristenUnie tot een verschil in politieke participatie?
13:45 Wil Doornenbal (psycholoog):In welk psychologisch spanningsveld verkeren vrouwen en hoe kunnen zij met tegenstrijdige gevoelens omgaan?
14:30 pauze
15:00 Workshops:

• Welke ambities, motivatie en kwaliteiten heb je? Workshop met mini-Disc. (Marja Bos-Meeuwsen)
  • Ambitie verenigen met zorgtaken, welke prioriteiten stel je en naar wie luister je? (Simone Kennedy)
  • Vrouwen en politieke participatie in christelijke politieke partijen, analyse van de onderzoeksresultaten (Roel Kuiper of Marja Jager)
  • Zelfbeeld en de Bijbel (Wil Doornenbal)

16:15 Paneldiscussie
16:45 Afsluiting

17:30 (optioneel) Na afloop 3-gangen-diner in restaurant De Passie naast de noord-uitgang van het Centraal Station (wij vragen een bijdrage van  €12,50 voor dit diner. Exclusief drankjes)

Opgeven bij Carina Bezemer op maandag: 033-4226969 of via www.christenunie.nl/inclusief.

Reacties op '16 september: Congres Ambitie en Dienstbaarheid'