Woord van het bestuur

Genieten van Drenthe (2)maandag 21 december 2015

Drenthe, de Groenste provincie van Nederland
De ChristenUnie Drenthe kijkt met dankbaarheid terug op een mooi voorjaar, waarin een goede verkiezingsuitslag kon worden omgezet in winst in de Provinciale Staten met nu drie zetels en een gedeputeerde in het college.

Zonder  zegen kun je veel zwoegen, maar wordt er weinig bereikt. Het is daarom bijzonder, dat er weer een actief team van mensen zich namens de ChristenUnie wil inzetten voor onze mooie provincie Drenthe. Er liggen veel uitdagingen, vooral ook in de 12 gemeenten in onze provincie. Thema’s als het vluchtelingenbeleid, duurzaamheid, werkgelegenheid en economie vragen om verstandige keuzes die toekomstbestendig zijn. De klimaattop in Parijs zet dan wel mondiale lijnen uit, het gaat erom welke beslissingen we in Drenthe kunnen nemen. Je hebt te maken met landelijk en Europees beleid, maar veel slimme keuzes en besluiten kun je in je eigen regio nemen. Laten we daarbij vooral de gezamenlijkheid zoeken, zodat we samen aan de slag gaan. Drenthe is de Groenste provincie van Nederland met rust en ruimte, kwaliteiten die schaars zijn geworden. Ik bid alle verantwoordelijken namens het bestuur veel kracht toe in het werk. Geniet van Drenthe!

Karel Groen
Voorzitter Provinciale Unie Drenthe