ChristenUnie Drenthe blij met inzet diploma-erkenning over de grens

maandag 13 juli 2015

De ChristenUnie in de provincie Drenthe had vragen gesteld aan het provinciebestuur over de erkenning van diploma’s over de grens. Het provinciebestuur heeft daarop actie ondernomen, door een brief te sturen aan minister Bussemaker.

De Drentse ChristenUnie wil dat er door minister Bussemaker zo snel mogelijk afspraken gemaakt worden met de Duitse deelstaat Nedersaksen, die grenst aan Groningen en Drenthe, nu er ook afspraken zijn binnen de Benelux en de Minister wel in gesprek gaat met de lager gelegen deelstaat Noordrijn-Westfalen. Door op rijksniveau snel afspraken te maken met de Duitse deelstaat Nedersaksen over de erkenning van diploma's wordt werken over de grens beter mogelijk. De partij wil dat zowel diploma's van het hoger onderwijs als van het middelbaar beroepsonderwijs geldig worden over de grens.

Bernadette van den Berg, Statenlid ChristenUnie Drenthe: “Wij zijn blij met deze actie van het provinciebestuur, en hopen dat dit nu snel geregeld wordt door de minister”.

Begin 2015 presenteerden de Groningse en Drentse ChristenUnie een economische groeiagenda voor de grensregio. Naast de erkenning van diploma's pleit de ChristenUnie daarin ook voor betere verbindingen naar Duitsland en het stimuleren van de Duitse taal in het onderwijs.

Archief > 2015 > juli