ChristenUnie wil OV-trajectabonnement voor Noord-Nederland

Noordelijk trajectabonnementmaandag 16 maart 2015

De ChristenUnie in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe wil één OV-abonnement om met bus en trein te reizen door alle drie de provincies. Dat abonnement moet beter passen bij de wensen van reizigers.

Samen met partijleider Arie Slob presenteerden de lijsttrekkers van de Groningse, Friese en Drentse ChristenUnie afgelopen vrijdag het idee van een trajectabonnement voor heel Noord-Nederland. Dat abonnement moet het mogelijk maken om met korting of vrij te reizen op een zelfgekozen traject in de drie provincies. Volgens de ChristenUnie zijn de huidige OV-abonnementen niet klantvriendelijk genoeg.

'Veel abonnementen gelden maar bij één vervoerder. Andere abonnementen gelden voor de hele provincie terwijl reizigers met name over één traject willen reizen,' aldus de lijsttrekkers. 'De ChristenUnie wil reizen met het openbaar vervoer zoveel mogelijk stimuleren. Daar hoort bij dat reizigers een abonnement op maat moeten kunnen kopen. Bij het noordelijk trajectabonnement van de ChristenUnie kiezen ze zelf het traject en kunnen ze reizen met bus en trein en verschillende vervoerders. Dat is goed nieuws voor forensen en scholieren die vaak per week over hetzelfde traject reizen.'

De ChristenUnie gaat zich de komende vier jaar in alle drie de provincies sterk maken voor het noordelijk trajectabonnement.

Archief > 2015 > maart