Tjisse Stelpstra lijstrekker ChristenUnie Provinciale verkiezingen Drenthe

Tjisse Stelpstra, Bernadette van den Berg en Alex Langiusmaandag 27 oktober 2014

In de ledenvergadering van de Provinciale Unie van de ChristenUnie Drenthe op 23 oktober 2014, is de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de verkiezingen van Provinciale Staten op 18 maart 2015 vastgesteld. Daarmee hebben de leden eensgezind uitgesproken dat Tjisse Stelpstra lijsttrekker wordt voor deze verkiezingen.

Tjisse Stelpstra (53) is op dit moment fractievoorzitter van de ChristenUnie in Provinciale Staten van Drenthe. Hij heeft veel politieke en bestuurlijke ervaring en heeft laten zien dat de ChristenUnie een betekenisvolle rol vervult in de provinciale politiek. Hij wil dit werk graag voortzetten en dit wordt door de leden van harte ondersteund.

De lijst kent ook enkele nieuwkomers in de provinciale politiek. Bernadette van den Berg (31) staat op de tweede plaats op de lijst. Zij is een echte nieuwkomer in de actieve politiek, maar is er vanuit haar functie als coördinator van de bestuurdersvereniging van de ChristenUnie goed op voorbereid.

Dat geldt ook voor nummer drie op de lijst: Alex Langius (55). Nieuw in de provinciale politiek, maar veel politieke en bestuurlijke ervaring als voormalig raadslid en wethouder in de gemeente Assen.

“We zullen ook in de komende periode staan voor recht en gerechtigheid in de provinciale politiek. De ChristenUnie wil geloof een stem geven, ook in Drenthe. De ChristenUnie heeft laten zien een eigen stabiele en betrouwbare koers te varen. De kiezer weet wat hij van ons mag verwachten. Constructieve christelijke politiek waarbij we onze verantwoordelijkheid durven te nemen. Mijn diepe wens is dat we dat geluid de komende periode ook versterkt in zetels terug zullen zien”, aldus Tjisse Stelpstra tijdens de ledenvergadering.

De bijlage bevat een overzicht van de kandidaten

Van links naar rechts: Roy Pruisscher, Alex Langius, Willem van Heusden, Andries van de Berg, Tjisse Stelpstra, Bernadette van den Berg, Harm Henk Veldsema

Archief > 2014 > oktober