schuldhulpvrijdag 11 januari 2013 09:07

De ChristenUnie Noordenveld heeft maatschappelijke en kerkelijke organisaties uitgenodigd om samen in gesprek te gaan om kennis en ervaringen op het gebied van schuldhulpverlening uit te wisselen. De fractie wil de opbrengst van de gespreksavond gebruiken voor haar inbreng in het debat in de gemeenteraad tijdens de behandeling van het nieuwe beleidsplan.

Het beroep op de schuldhulpverlening is ook in de Gemeente Noordenveld de afgelopen jaren sterk toegenomen, en naar verwachting zal dit de komende jaren blijven toenemen. Mensen met problematische schulden kunnen een beroep doen op gemeentelijke schuldhulpverlening. Effectieve schuldhulpverlening draagt bij aan de bestrijding van armoede en geeft mensen meer mogelijkheden om te participeren in het sociale en maatschappelijke leven. Sinds 1 juli 2012 is de Wet op de Schuldhulpverlening van kracht. Gemeenten hebben de taak om regie te voeren op de schuldhulpverlening en worden gevraagd beleid hierop te ontwikkelen. Binnenkort zal een nieuw beleidsplan inzake de schuldhulpverlening aan de gemeenteraad van Noordenveld worden voorgelegd.

De gespreksavond wordt gehouden op dinsdagavond 15 januari 2013 van 19.30 uur tot 21.30 uur in de achterzaal van Het Wapen van Drenthe te Roden.

Reacties op 'ChristenUnie Noordenveld organiseert gespreksavond schuldhulpverlening op 15 januari 2013'