Motie Gewortelde Asielkinderen

asielkinderenvrijdag 10 februari 2012 21:00

Op 8 februari 2012 heeft de gemeenteraad van Noordenveld met bijna algemene stemmen (alleen de VVD stemde tegen) de motie Gewortelde Asielkinderen op initiatief van GroenLinks aangenomen. Op verzoek van ChristenUnie Noordenveld is de oorspronkelijke motie 'kinderpardon' aangepast omdat deze volgens de ChristenUnie de lading niet dekt. We zijn blij dat hiermee ook de lokale politiek een duidelijk signaal afgeeft.

De motie beoogt erbij de Minister op aan te dringen dat ook de gemeenteraad van Noordenveld vindt dat het niet passend is als asielkinderen die opgegroeid zijn in Nederland terug worden gestuurd naar het land van herkomst. De ChristenUnie heeft in samenwerking met de PvdA landelijk een wetsvoorstel ingediend om dit soort situaties te voorkomen.

In de lokale motie hebben alle ondertekenende fracties zich nu ook uitgesproken om alles op alles te zetten, passend binnen onze mogelijkheden, om dergelijke situaties te voorkomen met kinderen die geworteld in Noordenveld zijn en dreigen te worden uitgezet.

De motie is hier te downloaden.

Reacties op 'Motie Gewortelde Asielkinderen'