Idee om investeringen op termijn te zetten valt goed bij GS

investeringen op termijnwoensdag 25 mei 2011

Er is niet heel veel meer over de jaarrekening gesproken tijdens de Statenvergadering op de 23e mei. Dat komt omdat alle fracties in de drie commissies de belangrijkste zaken al naar voren hadden gebracht. En we hoeven niet alles nog eens in een Statenvergadering dunnetjes over te doen.

Des te opmerkelijker was het dat gedeputeerde Van der Tuuk vandaag bij de korte behandeling van de jaarrekening min of meer spontaan het idee van ons fractielid Tjisse Stelpstra nog eens omarmde om investeringen “op termijn” te zetten. We zien namelijk dat er nog best veel bedragen open staan voor investeringen waarover ooit afspraken zijn gemaakt. En omdat er dus afspraken zijn, kun je er niet zomaar van af. Dat vinden wij ook. Daarom heeft de ChristenUnie voorgesteld om de afspraken aan een termijn te binden. Wanneer binnen die termijn de investering dan niet is gebruikt, kunnen we het geld weer voor iets anders gebruiken.

Archief > 2011 > mei