ChristenUnie en PVV met elkaar in gesprek

vrijdag 11 maart 2011

Fractievoorzitter Tjisse Stelpstra van de ChristenUnie in Drenthe heeft namens zijn fractie, vanmiddag Ronald Beimers, fractievoorzitter van de PVV, uitgenodigd voor een gesprek over het met elkaar omgaan binnen de provinciale staten. Ronald Beimers heeft positief op deze uitnodiging gereageerd.

Naar aanleiding van de commotie die ontstaan is over het al dan niet schudden van handen van de leden van de PVV door een lid van de fractie van de ChristenUnie in Drenthe, heeft de fractievoorzitter van de ChristenUnie zijn collega van de PVV uitgenodigd om hierover een gesprek te voeren. Ronald Beimers heeft hier positief op gereageerd en de uitnodiging aangenomen. Het gesprek kent een open agenda. Beide fractievoorzitters zijn echter van mening dat verschillen van inzicht over de omgang met elkaar beter met elkaar besproken kunnen worden dan via de media. Zij hopen dat het gesprek daaraan een constructieve bijdrage kan geven.

Het is de bedoeling dat het gesprek op korte termijn gehouden zal worden. Tot die tijd zal hierover niet meer met de media worden gesproken.

Archief > 2011 > maart