Tjisse Stelpstra lijsttrekker ChristenUnie statenverkiezingen Drenthe

Tjissevrijdag 05 november 2010

In de vergadering van de Provinciale Unie Drenthe van de ChristenUnie op 2 november jl. is de kandidatenlijst voor de verkiezing van Provinciale Staten van Drenthe vastgesteld. De voordracht van het bestuur is daarbij unaniem gevolgd.

Tjisse Stelpstra uit Beilen wordt de lijsttrekker bij de komende verkiezingen. Hij is op dit moment actief binnen de provinciale politiek van Drenthe als lid van de statencommissie Cultuur en Welzijn. Daarnaast heeft hij ruime politieke en bestuurlijke ervaring. Zo was hij eerder statenlid in de provincie Noord-Holland en is hij op dit moment lid van het algemeen bestuur van het waterschap Reest en Wieden. Ook binnen de partij zelf heeft hij op vele terreinen bestuursfuncties vervuld. Tjisse Stelpstra werkt als gemeentesecretaris/algemeen directeur bij de gemeente Midden-Drenthe.

Plaats 2 en 3 van de lijst worden ingenomen door respectievelijk Margriet Stijkel en Jan-Arie van Berkum. Beide zijn binnen de huidige statenfractie geen onbekenden. Margriet Stijkel is op dit moment statenlid en Jan-Arie van Berkum maakt namens de ChristenUnie deel uit van de statencommissie Omgevingsbeleid.

Gedeputeerde Henk Baas en de huidige statenleden Arend Wendt en Tjerk Medemblik hebben aangegeven niet meer voor de lijst beschikbaar te zijn.

De Volledige kandidatenlijst

Tjisse Stelpstra