ChristenUnie zeer tevreden met nieuwe Omgevingsvisie

Windmolensdonderdag 03 juni 2010

In de vergadering van de Provinciale Staten op 2 juni heeft PS de nieuwe Omgevingsvisie vastgesteld. Uitgezonderd de SP stemden alle fractie in met de Visie die een resultaat is van een lang, maar interessant denk- en besluitvormingsproces waarbij ook uitgebreid de mogelijkheid werd geboden aan insprekers om hun mening kenbaar te maken. In de Omgevingsvisie worden de kaders voor de volgende tien jaar vastgesteld waarbinnen ontwikkelingen op het gebied van de ruimtelijke ordening moeten plaatsvinden. Tijdens de vergadering werden er een recordaantal van 16 amendementen en 7 moties ingediend. Eén van de resultaten is bijvoorbeeld dat er behalve in Zuidoost-Drenthe ook andere locaties mogen worden aangewezen voor het plaatsen van windmolens. De ChristenUnie stond bij het stemmen in alle 23 de gevallen aan de goede kant van de lijn waardoor de uiteindelijke Omgevingsvisie voor de ChristenUnie een zeer goed resultaat genoemd kan worden.

Archief > 2010 > juni