Commissievergadering Rotonde Kanaalstraat - Ceintuurbaan Noord

woensdag 10 november 2004 21:14

Het College heeft de Raad voorgesteld krediet beschikbaar te stellen voor de realisatie van een rotonde op het kruispunt Kanaalstraat – Ceintuurbaan Noord. Dit, omdat dit kruispunt nu al erg druk is en daardoor gevaarlijk, terwijl men verwacht dat dit in de toekomst alleen nog maar zal toenemen door de activiteiten van de Vrijbuiter en de realisatie van de Vrijetijds boulevard in het kader van het Masterplan.

De ChristenUnie heeft aangegeven voorstander te zijn van goed verkeerskundige voorzieningen, maar heeft het college bekritiseerd dat men apart van het Masterplan, waarvoor al veel geld beschikbaar was gesteld, nog weer met een kredietaanvraag komt. Het is in deze gemeente vaker gebeurd dat men de Raad om een krediet vraagt voor een bepaalde zaak en dat er later allerhande kosten bijkomen. Naar onze mening moet men een plan in zijn totaliteit bij de raad indienen en niet in gedeelten. Als men in 1e instantie ergens ja tegen heeft gezegd is het namelijk verdraaid moeilijk om tegen het vervolgtraject nee te zeggen. Dat wij toch met de realisatie akkoord zijn gegaan vindt zijn oorzaak in het belang wat wij hechten aan verkeersveiligheid en ook dat de kosten van aanleg voor ongeveer 50 % door subsidies wordt gedekt.

Reacties op 'Commissievergadering Rotonde Kanaalstraat - Ceintuurbaan Noord'