ChristenUnie heeft oog voor ondernemerschap !

zaterdag 21 januari 2006

Provinciale Statenfractie ChristenUnie heeft oog voor ondernemerschap !

Provinciale Statenfractie ChristenUnie heeft oog voor ondernemerschap !

Wim Nijland verlangt naar een oefen- / examenbaan achter zijn rijschool te Nieuw Dordrecht. Met name het rijden met motoren en bromfietsen vraagt om een geschikte locatie en de nodige ruimte. Uitwijken naar openbare parkeerplaatsen is niet langer meer de meest geschikte oplossing. Het wordt drukker en de eis voor het examen vraagt om meer oefenruimte. Het wil maar niet lukken om deze baan te realiseren achter het bestaande bedrijfspand te Nieuw Dordrecht. Toestemming daarvoor wordt vooralsnog niet verleend. In een brief, gericht aan de provinciale staten vraagt de rijschoolhouder om aandacht. Voor de ChristenUnie een reden om eens per plekke polshoogte te nemen. Statenlid Henk Baas en fractiemedewerker Tjerk Medemblik brengen op maandag 16 januari een bezoek. Het relaas van de rijschoolhouder komt zo tot leven, wanneer je uitkijkt over de akker. De ChristenUnie pleit altijd voor een evenwichtige weging van de regels en de belangen. Deze kwestie verdient daarom aandacht en zal worden vervolgd.

Tjerk Medemblik
Fractiemedewerker ChristenUnie.