ChristenUnie Drenthe op bezoek bij stichting STAMM

STAMM CMO Drenthezaterdag 13 oktober 2007

“Een bijdrage leveren aan de sociale kwaliteit in Drenthe…” De belangrijkste zinsnede uit de missie van STAMM CMO Drenthe. Hier wilden wij meer van weten! De ChristenUnie fractie heeft afgelopen woensdag gehoord wat dat nu precies is. De missie hierboven benoemd is een heldere omschrijving van het soort werk wat gedaan wordt door STAMM CMO Drenthe. Er is ons verteld wat dat nu exact inhoudt. In het twee uur durend bezoek hebben we gehoord hoe daar invulling aan wordt gegeven. Vanuit verschillende thema’s wordt professionele ondersteuning gegeven aan projecten. Bijvoorbeeld het bieden van een platvorm voor startende allochtone ondernemers. Of het verkennen van samenwerkingskansen binnen de nieuwe WMO. En het stimuleren van vrijwilligersnetwerken. Het werk richt zich op de Drentse samenleving. De provincie is een grote opdrachtgever maar STAMM CMO Drenthe haalt zelf ook actief werk ‘binnen’. De aanbestedingssites worden goed nagezocht op passende projecten waarop wordt ingeschreven. Kortom een vitale organisatie! Het was goed om te horen hoe het daar werkt. Het werkbezoek heeft daar een helder beeld van opgeleverd.

Archief > 2007 > oktober