Begroting 2019 heeft Oog voor Noordenveld en Oog voor elkaar

ovnmaandag 22 oktober 2018 23:26

De ChristenUnie ziet veel van haar ambities om te werken aan een Duurzaam, Dienstbaar en Dichtbij Noordenveld terug in plannen en projecten die zijn opgeschreven in de begroting van 2019.

We zien veel plannen en ook een grote behoefte aan meer onderzoek om dat wat we graag willen bereiken ook uit te kunnen voeren. De ChristenUnie ziet een ambitieus college en hardwerkende ambtenaren en dat geeft vertrouwen. De ChristenUnie wil niet steeds discussiëren over de details, maar op hoofdlijnen sturen door naast het beschikbaar stellen van budget ook heldere kaders mee te geven.

De ChristenUnie vraagt in haar beschouwing nadrukkelijk aandacht om een aantal punten uit het Meerjarig uitvoeringsplan prioriteit te geven in 2019. Ten eerste wil de ChristenUnie concrete voorstellen zien over de aanpak van eenzaamheid in Noordenveld. Daarnaast wil de ChristenUnie dat de gemeente werkt aan begrijpelijke documenten in begrijpelijke taal. Ten derde wil de ChristenUnie weten wat de aanpak wordt van de gemeente Noordenveld op het gebied van zonne-energie voor zowel particulieren als bedrijven. Ook vraagt de ChristenUnie zich af of de gemeente genoeg doet om vrijwilligerswerk te faciliteren. En tenslotte wil de ChristenUnie dat in het zoeken naar passend werk gekeken wordt naar iemands talent en niet haar de hoeveelheid behaalde schoolresultaten. We willen dat mensen kunnen doen waar ze goed in zijn en zo hun bijdrage aan de samenleving kunnen geven.

Reacties op 'Begroting 2019 heeft Oog voor Noordenveld en Oog voor elkaar'

Archief > 2018 > oktober