ChristenUnie Drenthe op stap met Staatsbosbeheer

DSCN8361 kopiezaterdag 15 september 2018

Afgelopen weekend is de ChristenUnie-fractie naar het Dwingelderveld geweest met Staatsbosbeheer, om zich te laten informeren over allerlei zaken rondom het natuurbeheer in Drenthe.

Nationaal Park het Dwingelderveld is een prachtig stiltegebied om in te wandelen. Het is deels rolstoelvriendelijk door de keurige paden die zijn aangelegd. Ook staan er op diverse plekken banken om te kunnen genieten van de prachtige natuur. Ook op deze middag werd er door een groep blinden en slechtzienden door het geliefde gebied gewandeld. De fractie heeft onder het genot van een kopje thee aan de picknickbank gesproken over allerlei natuurgerelateerde zaken.

Zo kwam de versnippering van het natuurbeheer ter sprake. Verschillende partijen, waaronder Staatsbosbeheer zijn verantwoordelijk voor het beheer van natuurgebieden. Doordat er zoveel verschillende spelers zijn is een integrale aanpak van de natuur weleens lastig, zeker voor bepaalde typen natuur.

Ook vertelde Staatsbosbeheer een en ander over de manier waarop omgegaan wordt met het vasthouden en afvoeren wat water in de Drentse natuur.

Uiteraard kwamen ook de wolf en het edelhert (figuurlijk) op tafel, en vertelde Staatsbosbeheer over de spanning tussen natuur en landbouw en de problematiek van (drugs)afvaldumpingen.

Archief > 2018 > september