Health Hub Roden

woensdag 28 maart 2018

Vandaag is in het Drents Parlement een besluit genomen over de doorontwikkeling van de Health Hub in Roden

De ChristenUnie Drenthe is blij met het succesverhaal van de Health Hub, maar had wel wat vragen bij het plan om een pand te kopen en te verbouwen voor de Health Hub. Na een aantal toezeggingen is de ChristenUnie akkoord gegaan met het voorstel. Zo zal vanaf nu jaarlijks verslag gedaan worden aan Provinciale Staten over de stand van zaken bij de Health Hub. Daardoor kunnen wij onze controlerende taak beter vervullen. Ook is onze suggestie overgenomen om zowel eventuele negatieve resultaten alsook de eventuele positieve resultaten van de huuropbrengst, ipv alleen de negatieve resultaten, richting de provincie te laten terugvloeien. Op deze manier vinden we het een verantwoorde keuze. Mooi dat de Health Hub zo verder uitgebouwd kan worden, en daarmee de Drentse werkgelegenheid versterkt wordt.

Persbericht Provincie Drenthe: https://www.provincie.drenthe.nl/@128951/nieuw-pand-health

1] Over de Health Hub Roden:

In Health Hub Roden wordt theorie in de praktijk gebracht. Studenten, docenten, lectoren en andere personen verbonden aan het onderwijs zijn welkom op onze werkvloer. Daar wordt geleerd tussen en met de ondernemers. Een inspirerende kijk op het echte werkveld. Health Hub Roden staat midden in de wereld van medische technologie en healthy ageing. We vormen een ‘hub’: een verbindende schakel tussen ondernemers, kennisinstellingen en de overheid. Die verbinding maken we door ons netwerk, ons kapitaal en onze kennis in te zetten. En door het beschikbaar stellen van onze faciliteiten. Samen met ondernemers, kennisinstellingen en de overheid werken we aan hetzelfde doel: het verbeteren van de kwaliteit van leven dankzij innovatie.  https://healthhub-roden.nl/over-ons

Archief > 2018 > maart